Dr Zámbó László Magánrendelés Hatvan
Amúgy az MI-nek más gondjai is vannak. Néha kihagy a műagy. Egy alkalommal egy scout trooper szegődött árnyékként mellém, követett mindenhová lelkesen, de bántani nem akart. Megsajnáltam, és haza is vittem volna, de a társai nem hagyták, szóval a nagy kardhadonászásban véletlen őt is levágtam. Mindezt tetézi, hogy nincs gyorsutazás, minden távot magunknak kell bejárni, ami akkor válik unalmassá, amikor végzel egy küldetéssel, és a pálya végéről kell visszasétálni, mászni, ugrálni. S bár vannak rövidítések, a nehezen használható térkép és a kacifántos pályák miatt azok is körülményesen közelíthetőek meg, ráadásul az ellenség minden elhalálozás vagy pihenés (ekkor visszatöltődnek értékeink) után respawnol. Mindezen hibák ellenére a Fallen Order nagyon hosszú idő óta az első remek, egyjátékos módra kihegyezett Star Wars-játék, és, ahogy a bevezetőben is írtam, méltó a régi klasszikusokhoz. Egy percig sem unalmas, folyton bedobnak valami új játékelemet, a fejlődés jól kiegyensúlyozott, és ami a legjobb: a történet végig leköti az embert.
Szerencsére a Respawn csapata belátta, hogy nem kell agyonbonyolított történet ahhoz, hogy erőhasználóként járhassuk a galaxist. Bár csavarok lesznek a sztoriban, nem az adja majd a játék sava borsát. Utunk során több holdat is meglátogatunk – ezeket az űrhajónk holotérképén tekinthetjük át, onnan választhatunk úti célt. Bár a bolygók közt szabadon közlekedhetünk, a sztori diktálja majd a sorrendet. Megfordulunk többek közt a zöldellő Bogano n, Darth Maul szülőbolygóján, a sivár Dathomir on, a hófödte Illumon, a ködös Zeffon és a vukik otthonán, a Kashyyyk on is. Összesen 6 planéta közt közlekedhetünk. Már az első órában megállapítható, hogy a játék több konkurens által ihletődött: a pályák platform részeit újkori Prince of Persia/ Tomb Raider hagyományokat követve abszolváljuk majd, fizikán alapuló logikai feladatokat oldunk meg, mint az Uncharted -ban, a harcrendszer pedig a Dark Souls szériából lehet ismerős. Utóbbinak megfelelően még a 4 nehézségi fok legkönnyebbikén is leizzadhatunk egy-egy küzdelem során.
Egy új remény? - Star Wars Jedi: Fallen Order teszt - YouTube
Ugyan az EA eddig nem kényeztetett el minket minőségi Star Wars-játékokkal, de a Respawn most olyan programot tett le az asztalra, amit bátran emlegethetünk egy lapon olyan klasszikusokkal, mint a Jedi Knight 2: Jedi Outcast és a Knights of the Old Republic. Sokat kellett várnunk egy olyan Csillagok háborúja-programra, ami nem a többjátékos módot helyezi előtérbe, hanem az egyjátékos élményt, és nem érezzük azt, hogy csak a rajongói igények szükségszerű kielégítése miatt van történet is benne. De végre megérkezett a Fallen Order, és bizony, itt nincs sem loot crate, sem többjátékos mód, sem megjelenés utáni tartalom, csak és kizárólag egy történet és egy hamisítatlan, hosszú Star Wars-kaland. A menekülő Jedi Hősünk, Cal Kestis, a klón háborúkból visszamaradt roncsok szétszedésével tengeti mindennapjait, miközben retteg attól, hogy kiderül: valaha a Jedi Rend tagja volt. A sors úgy hozza, hogy nem élheti sokáig a víg napokat, mert miután egy barátja életveszélybe kerül, kénytelen használni az Erőt, méghozzá egy birodalmi kutaszdroid fotoreceptorai láttára.
Publikálva: 2019. 11. 20. 9:01:33 Az év utolsó hónapjai Csillagok Háborúja lázban égnek, elkezdődött a Mandalorian, decemberben pedig végleg lezárul a Skywalker-éra. A sort másodikként a Fallen Order folytatja, méghozzá kifogástalan minőségben! Öt évvel a Sith-ek bosszúja után járunk, a Jedi Rend végét jelentő 66-os parancs szinte mind egy szálig kiirtotta a köztársaság védelmezőit az egész galaxisból. Luke Skywalker ezekben a napokban a Tatuin végtelen homokdűnéin gyermekként hempereg, akinek sorsáról, sőt még a párafarmerkodás fortélyairól sincs fogalma. Az Erő sötét oldala az abszolút úr, a reményt jelentő ellenállás egyelőre nem létezik, ennélfogva a Zsivány Egyes sem hajkurássza a Halálcsillag tervrajzait. Cal Kestis (Cameron Monoghan), jelenlegi történetünk főszereplője sikeresen túlélte a tisztogatást és következményeit, hosszú idő óta az árnyékban él, nehogy rátaláljon a Galaktikus Birodalom és könyörtelen jedi-vadászai, az Inkvizíció. Az ifjú padawan jellegtelen álcát húzva Bracca planétájának roncstelepén dolgozik, ahol a Klónok Háborújából megmaradt csatahajókat szedik szét és hasznosítják újra a Birodalom számára.
Fura jelenség, mivel a látványvilág tekintetében egyáltalán nem a generáció legszebb játéka, grafikailag igencsak felemásra sikeredett a Respawn Entertainment alkotása. Ettől függetlenül vannak jelenetek, amik nagyon hatásosan néznek ki a konzolos portokon, tehát egyáltalán nem arról van szó, hogy ne lenne szép a cím, viszont tény, hogy számos pixeles felülettel, lassan betöltődő élekkel és néhol csúnyácska tereptárgyakkal/környezettel találkozhatunk a végigjátszásunk során. Szerencsére a fentiek közül egyik technikai félresiklás sem kijavíthatatlan javítócsomagok segítségével, szóval reméljük, hogy a stúdió mihamarabb orvosolja majd a fentieket. Bátran kijelenthetem, hogy a Fallen Order pontosan az a Star Wars – játék, amire lassan egy évtizede vártunk! Izgalmas történetével, okosan megírt karaktereivel, érdekes helyszíneivel zseniálisan bővíti az egyébként impozáns univerzumot. Mindemellett ott vannak a kisebb-nagyobb utalások a kánon kedvelői számára, ahol a zenék-hanghatások, a képi világ és a hangulat egyaránt gondoskodik róla, hogy újból, élvezettel repülhessünk vissza a messzi-messzi galaxisba.
Az év utolsó, igazán remek videojátéka, úgyhogy ezért sem érdemes kihagyni. Többi játéktesztünket itt találja. Ha rendszeresen szeretne értesülni róluk, lájkolja és figyelje a HVG Tech rovatának facebookos oldalát.